Thursday, November 11, 2010

Wigan Athletic VS Liverpool FC


11 November 2010 ( 3.40am ) Live, Astro ch817

Awal pagi nanti pasukan kesayangan kita akan bertandang ke DW Stadium untuk menentang pasukan pertengahan iaitu Wigan Athletic. Wigan bukanlah pasukan yang boleh di pandang remeh kerana mereka mempunyai pemain yang perlu diberi perhatian seperti Hugo Rodallega dan Charles N'Zogbia.

Dengan tahap prestasi dan moral pemain kita yang dikatakan telahpun meningkat setelah memperolehi 4 kemenangan berturut-turut sebelum ini dan ditambah dengan kemenangan ketika mengaibkan Chelsea tempoh hari diharap dapat menaikkan semangat juang The Reds. Walaubagaimanapun kita tidak boleh memandang rendah terhadap kemampuan Wigan yang akan bermain bermati-matian di halaman sendiri.

Kita juga mengharapkan Roy akan menurunkan kesebelasan utama seperti menentang Chelsea dengan menggunakan formasi 4-4-2. Dalam perlawanan itu juga, kita mengharapkan penyerang sensasi kita Fernando Torres dapat meneruskan kecemerlangan dan mengekalkan rentak permainan beliau. Sekiranya kemenangan berpihak kepada kita, kedudukan tangga ke-5 liga adalah sasarannya.

Barisan kemungkinan: Reina, Kelly, Carra, Skrtel, Konchelsky, Lucas, Meireles, Gerrard, Maxi, Kuyt, Torres

No comments:

Post a Comment