Sunday, January 2, 2011

Liverpool 2 Bolton 1


Pada perlawanan semalam iaitu perlawanan pembukaan bagi tahun 2011, pasukan kita telah menemui rentak kemenangan setelah berjaya menewaskan Bolton Wanderers di Anfield. Dalam perlawanan tersebut, pasukan lawan telah menjaringkan gol pembukaan telebih dahulu di penghujung separuh masa pertama hasil jaringan Kevin Davies.

Separuh masa kedua bermula, strategi pasukan kita telah berubah dan banyak serangan-serangan bahaya telah dibuat dan akhirnya membuahkan hasil apabila penyerang sensasi kita Fernando Torres telah berjaya menjaringkan gol pada minit ke 49' hasil umpanan dari kapten pasukan Steven Gerrard.

Selepas dari jaringan tersebut, pasukan kita buntu mencari gol sehinggalah pada minit-minit akhir perlawanan hasil dari pemain gantian kita iaitu Joe Cole berjaya menolak mudah bola ke gawang lawan setelah keadaan kucar-kacir di dalam kotak penalti.

Bagi pendapat saya, Liverpool menang bukan kerana Pengurus tapi kerana semangat juang para pemain. Ada yang mengatakan bahawa sekiranya Liverpool kalah pada perlawanan ini, Pengurus kita Roy akan di pecat tapi hasilnya kita menang. Oleh yang demikian, terpulang pada pemilik Liverpool untuk menilainya.

Statistik Perlawanan

Possession

Liverpool           58%       Bolton Wanderers        42%

Shots on target

Liverpool            7        Bolton Wanderers         4

Shots off target

Liverpool            9        Bolton Wanderers         6

Corners

Liverpool            7        Bolton Wanderers         4

No comments:

Post a Comment